Sunday, February 2, 2014

2 feb

Assalammualaikum w.b.t..


Harini 2 feb 2014.. cepat mase berlalu kan..??
n ini bermakna dh sebulan aku bekerja die mesraventure n menjadi seorang guru tadika di tadika pasti as-syakirin.. 2 kerja tuuu.. hahahaa.. alhamdulillah.. thanks to my father.. klau bukan ayah.. fifi penanam anggur tegar.. hihihii.. skarang baru faham.. nk cari duit.. nk dptkan duit.. amat susah.. tp klau bab menghabiskn duit..?? semue sedia maklumkan?? mcm air terjun.. skejap je lesap.. habis.. kan?? kan?? kan?? baru tau susahsenang penatlelah seorang ayah mncari duit utk menampung prbelanjaan kami skeluarge.. terima kasih ayah.. sayang ayah..
sejak bekerja ni.. dh busy nk contact kengkawan.. klau time skolah.. mlm or ptg.. slalu oncall dgn moon.. slalu whatsapp dgn syifaa... slalu kluar ke bandar kajang dgn syu.. fau.. dkat skolah slalu jmpe kengkawan.. bile kerja ni.. dh xde pluang lagi dh.. klau aku cuti.. yg lain (bg ssape yg bkerja) belum tentu dpt cuti.. bile diorng cuti.. belum tentu aku dpt cuti.. hurm... dh mcm ni baru rase rindu pd zaman skolah.. nk pegi skolah (nk jmpe kengkawan).. hurm..
okay-2.. sejak jd guru ni kan.. baru aku faham ape perasaan seorng guru apabila anak muridnye tidak mndengar kata.. melawan kate.. tp maybe aku beruntung kerana aku mnjadi guru tadika.. anak murid x ramai.. mngajar pulak budak 4 tahun.. mcm mne pulak klau cikgu skolah mnengah ni?? nk ajar 40 murid dlm 1 kelas.. setiap murid lain prangai telatah kerenahnye.. nak-2 murid yg x dgr kate.. buat prangai dlm kelas.. melawan kate guru... cikgu msti ade kesabaran yg tggi utk handle pelajar-2 ni.. klau x,.. memng makin bnyak la berita guru belasah murid.. guru pukul murid.. guru bunuh murid.. nauzubillahiminzalik.. minta dijauhkan..